Tornar enrere

Normativa RIPCI. Aspectes rellevants del reglament d’intal·lacions contra incendis

28/04/2021

Atenint-nos al Real Decret 513/2017 referent a les Instal·lacions de protecció Contra incendis, a continuació els informem dels aspectes més rellevants que cal tenir en compte:

Les instal·lacions de protecció contra incendis rebran inspeccions periòdiques obligatòries d'Organismes de Control on es revisaran els equips i la documentació de la instal·lació, certificats, contractes de manteniment, etc. És obligatori disposar d'un contracte de manteniment amb una empresa de manteniment degudament habilitada.

És d'obligat compliment realitzar els manteniments trimestrals. Les actes que s'elaboraran a partir de la realització del manteniment, hauran de ser firmades pel tècnic de l'empresa mantenidora i pel representant de la propietat d'instal·lació.

La documentació relacionada als manteniments realitzats (actes, certificats e informe en el seu cas), hauran de conservar-se durant 5 anys. La connexió de la Central d'incendis amb una Central Receptora d'Alarmes (CRA), ha de ser completament independent respecte altres sistemes, i aquesta CRA ha de pertànyer a una empresa habilitada com Empresa Mantenidora de Protecció Contra Incendis.

  • La vida útil dels detectors d'incendis és de 10 anys.
  • La vida útil dels extintors d'incendis és de 20 anys.
  • La vida útil de les mànegues d'incendis és de 20 anys.
  • La vida útil dels senyals foto luminescents és de 10 anys.
  • Cada 5 anys els extintors es tenen que retimbrar.
  • Cada 5 anys s'ha de realitzar les proves hidràuliques de les boques d'incendi.
  • Una vegada esgotada aquesta vida útil, aquests elements s'han de substituir per uns de nous.



Uneix-te a la nostra Newsletter
Subscriu-te al nostre blog
Rep els nous posts al teu correu
Nou comentari
Codi de verificació
reload
 Tornar enrere